کد خبر: ۴۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۴۵

علیرضا عباسی ؛ خاتمی و روحانی می‌گفتند نباید مردم را به زور به بهشت فرستاد می‌خواستند به زور به جهنم بفرستند| با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند مشکل نداریم

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.
در حالی که هنوز لایحه عفاف و حجاب به قانون تبدیل نشده، نیروی انتظامی در حال اجرای طرحی به نام «طرح نور» است؛ طرحی که در یک ماه گذشته حواشی زیادی داشته است. علیرضا عباسی، نماینده کرج معتقد است علت ورود نیروی انتظامی به موضوع مقابله با بی‌حجابی، اهمال دولت اصلاحات و اعتدال است که معتقد بودند نباید مردم را به زور بهشت فرستاد، ولی می‌خواستند آن‌ها را به زور به جهنم بفرستند! 
در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی علیرضا عباسی را بخوانید:

* شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه‌ای دارد که برای سال ۸۴ است که برای ۳۲ دستگاه در خصوص عفاف و حجاب، تکالیفی را معین کرده است. بر همین اساس، سال گذشته، کمیسیون فرهنگی بررسی‌هایی انجام داد و گزارش آن را در صحن مجلس قرائت کرد. این گزارش حاکی از آن بود که خیلی از این دستگاه‌ها آن‌طور که باید و شاید به وظایف خود عمل نکردند.

* در امر عفاف و حجاب، دستگاه‌های مختلف کوتاهی کردند؛ هم دستگاه‌هایی که می‌بایست سلبی کار می‌کردند و هم دستگاه‌هایی که باید کار ایجابی را صورت می‌دادند.

دولت خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند

* در دوره‌های اصلاحات و اعتدال، رییس‌جمهور‌هایی داشتیم که می‌گفتند ما نباید به زور مردم را بهشت بفرستیم، ولی می‌خواستند به زور به جهنم بفرستند. با این تفکر، مجموعه‌هایی که سر کار بودند اعتقادی به کار سلبی و ایجابی نداشتند.

* هرچند در گذشته فعالیت در موضوع عفاف و حجاب رها شده بود، ولی در این دو سه سالی که دولت جدید بر سر کار آمده، مسئولانی تصمیم‌گیر هستند که آن اعتقادات مدیران دولت‌های اصلاحات و اعتدال را  ندارند.

* برخی می‌خواهند با فریب، از مردم رای بگیرند. مثلاً می‌گویند ما اگر روی کار بیاییم، آزادی‌هایی را اعمال می‌کنیم تا به این واسطه، عده‌ای خوششان بیاید و به این افراد رای دهند.
در دولت احمدی نژاد و رئیسی وضعیت حجاب و عفاف بهتر شد

* کوتاهی‌ دستگاه‌های اجرایی در موضوع عفاف و حجاب، در دو دولت آقایان خاتمی و روحانی، کاملاً نمایان بود و در این بین، در دولت آقای احمدی‌نژاد وضع تا حدی بهتر شد و اکنون هم شاهد تلاش مسئولان در این امر هستیم.

* طی چند سال گذشته دستگاه‌های مسئول به خوبی به وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب عمل نکرده‌اند و به صورت طبیعی همه بار روی دوش نیروی انتظامی افتاده است، در صورتی که باید سال‌ها در این رابطه در حوزه فرهنگی کار جدی می‌کردیم. امروز هم تا حرف از طرح نور می‌شود، سریع می‌گویند بروید و کار فرهنگی کنید. کار فرهنگی که یک عمل یک یا دو روزه نیست و باید ۲۰ سال پیش در دستور کار قرار می‌گرفت.

بیماری حجاب در جامعه در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده و الان باید جراحی شود

* امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، بازیگر «بد» ماجرا شده است. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

* افرادی که اعتقاد به مقابله با بی‌حجابی نداشتند، حالا که کار به این نقطه رسیده و حدود دو سالی است برای مقابله با این پدیده، تلاش‌هایی صورت گرفته، مدام می‌گویند باید کار فرهنگی کرد. حال این افراد بگویند تا امروز چه کار فرهنگی توسط آن‌ها صورت گرفته است؟

* نمی‌شود به واسطه اینکه قرار است کار ایجابی انجام شود، از کار سلبی خودداری کنیم. این دو کار، در کنار هم جواب می‌دهد.

با مردمی که حجاب ندارند اما از جایی خط نمی‌گیرند مشکلی نداریم
حضرت آقا فرمودند کشف حجاب، یک حرام شرعی و سیاسی است. حال می‌بینیم که در کشور، عده‌ای که تعدادشان هم زیاد نیست به صورت سازماندهی شده به موضوع بی‌حجابی دامن می‌زنند و مشکل اصلی ما با آن‌هاست. ما با مردمی که خیلی حجاب ندارند و از جایی هم خط نمی‌گیرند، مشکلی نداریم، چون این افراد با یک تذکر جزئی، روی به رعایت حجاب خود می‌آورند.

* اگر از همان اول در مقابل بی‌حجابی، کار فرهنگی می‌شد، امروز شاهد راه افتادن چنین سیلی نبودیم و حالا می‌گوییم نیروی انتظامی جلوی آن را بگیر. خب طبیعی است که نیروی انتظامی هم نمی‌تواند به این صورت جلوی آن را بگیرد.